torsdag 1 september 2011

Bokstavskex och bokstavskombinationer

B. O. K. S. T. A. V. S. K. E. X.

(förresten - hur uttalar DU det Kecks eller Tjäcks?)


BRAGO Bokstavskex sponsrade av Göteborgskex.
Bock och bug! Snart är de slut så hojta till om ni vill ha adressen! ;)

Mumsigt goda för både liten och stor.

När jag har lite att göra sätter jag den lille godingen Rasmus i sin barnstol vid köksbordet, tar en liten näve bokstäver"...

... och kan inte ge honom dem INNAN jag fått ihop ett ord av JUST DE BOKSTÄVERNA.
Hjärnan får sig lite gymnastik och Rasmus får träna på... att vänta. Jag får villigt erkänna för er att jag hittat på MASSOR av nya ord. Börjar använda dem också i vardagen så jag inte "fuskar".

Jättegoda! Men innan mitt tvångsbeteende är över får han nog hålla sig till skorpor eller Mariekex (som också uttalas TJÄCKS).

Sist fick jag ihop ADHD. Passande nog.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?