lördag 3 september 2011

BUZZADOR-NYTT


Anti-Lice Lusmedel.

Undrar hur den rapporten ska lämnas. Får leta upp lite löss nånstans! ;)

Nä. Skämt åsido. Löss och fästingar är det värsta jag vet. Medlet jag fått hemskickat tar död på ALLA löss samt deras ägg med endast en behandling. DET GILLAR VI!

Med i leverensen låg tre paket, en affisch att sätta upp samt informationsblad att dela ut.

Informationsbladen ska jag kopiera och dela ut på skolorna i kommunen. Det är ju samma visa VARJE TERMIN.
Barnen får med sig informationsblad hem om att det går löss på skolan. Och vissa föräldrar verkar tro att JUST DERAS BARN är IMMUNA.

Hur svårt kan det vara? Kamma, kolla och behandla om olyckan skulle vara framme.
Själv har jag ALLTID två paket liggandes i medicinskåpet "för säkerhets skull".


Från och med hösten 2010 rekommenderas medicintekniska lusmedel som förstahandsval vid behandling, till exempel Antilice. Detta på grund av att lössen har börjat utveckla resistens mot de läkemedel som tidigare rekommenderats



 

Usch och blä och tvi. Nä. Nu råder vi bot på dessa äckel. BORT med dem!!!

2 kommentarer:

  1. Är det inte lösskollarhelg denna helgen för alla dagis och skolor?

    SvaraRadera
  2. JAG behöevr både lus medel och lus kam. Här har det gått löss i 2 omgångar. NEJ onte hos oss men hos bekantar. Och jag rakade killarna på sekunden när jag hörde det. Här finns inga luskammar. Varför inte det? Ja du....beats me. Hoppas allt är bra med dig och dina. Kramisar!!

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?