onsdag 29 juni 2011

✭ Friends are forever

Ännu en underbar dag till ända.
Solen har varit framme precis hela dagen. Värmt både kropp och själ.

Jag hade då inte haft någonting emot att ha det så här året runt, som den frusna själ jag är.

Väninnebesök stod i agendan. Och så blev det också. Goa Marica förärade oss med sitt besök. Härligt!! Alldeles för länge sedan.

Istället för att smälta bort i vår trädgård åkte vi till Kungabergsbadet även idag.

Hör och häpna. Kärringa på kullen var i och badade!!! Jag fixade både solförmörkelse och skugga med min uppenbarelse. Men OJOJOJ så skönt det var i vattnet.


Vi blev dock inte så långvariga. Efter lite bad och fika var det dags att åka. Marica hade jobb att åka till och vi hade en Rasmus som ville ha lite välling samt sömn.

Fördelen med en liten i familjen är att man kan skylla på nattning. Jag nattade både Rasmus och mig själv alldeles förträffligt. Tur jag hade slängt ihop en köttfärssås innan jag somnade.

Kvällspasset bestod av handling av mat, då kylskåpet EKADE tomt. Resten av aftonen tillbringade jag i trädgården sittandes på åkgräsklipparen.
Jag gav dock upp när knotten höll på att äta upp mig.

(det sistnämnda förstår jag inte eftersom vi har en sån där Mosquito Magnet - förra året fick jag endast ett enda myggbett!)
Det slog mig att den kanske är full!

Nu ropar sängen på mig. Imorgon ska jag avsluta målningen av staketet till tvättstugan. Jag är verkligen sämst på att avsluta mina projekt.

Och kära vänner, GLÖM inte solskyddsfaktor! Solen är stygg dessa dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?