fredag 5 augusti 2011

Efter regn kommer solsken!

Eller tvärtom i det här fallet.

Vi har haft UNDERBARA dagar med HÄRLIG värme och en massa SOL. Precis som jag vill ha det.
Skulle lätt kunna tänka mig att flytta utomlands till värmen och bo så året runt.

Dagen innan Julafton tar vi oss hem till Sverige för att återkomma till värmen "hemma" dagen efter Nyår! Just DEN veckan kan jag tänka mig både snö och kyla!

Under veckan som gått har vi stannat i vår egen kommun. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan! ;)


Bua Strand, Rydal har fått sig besök. Perfekt för barnfamiljen med små barn med tanke på den låååååånggrund stranden. Dessutom nästintill fritt från en massa äckelpäckel på botten. Så tom familjens mor kan gå i och doppa sig. Varmt var det också!
Första gången jag upplevt jag upplevt vattnet VARMT i Sverige.



Och så har vi då Kungabergsbadet. Badet som fått sig en hel del besök av framförallt Alexander och mig kvällstid.
Badet finns mitt i villaområdet Kungaberg, Fritsla intill skolan med sin sportanläggning. SUPER!!!!!!



Och vårt lille FISETROLL Rasmus har äntligen vågat sig upp på benen och traskar så fort tillfälle ges, runt med sin lära-gå-vagn.

Snart, snart, snart får vi jaga en springande Rasmus.

Idag bär det av till Universeum i Göteborg. Vi ska alldeles strax åka hemifrån. Först hämta Makens körkort som han får tillbaka IDAG - Halleluja. Och sen hämta Alicia.
Som vanligt uteblir mina stora söner. =(
Dennis är hos Kajsa i Sundholmen och Pontus var på IFK- AIK igår med sina polare och stannade och sov över hos Johan.

1 kommentar:

  1. Kära vän!! Ni är alltid välkommna till Phuket när ni tröttnat på vädret. Oj, vad vi hade gått på olika behandlingar och shoppat :) :) i minst +27 grader konstant.... KRAM!!

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?