tisdag 16 augusti 2011

Mira + internet = Katastrof

Då var sommaren över! Inte för att det inte är soligt emellanåt, utan just för att värmen försvunnit.

Får helt enkelt se det positivt. Det är värmeljusens tid. Mys i soffan. Härliga färger i naturen. Regnet som smattrar mot rutorna. Goa filmer. Och... regn och kallt. Nåväl. Vi får ha de tråkiga månaderna resten av året för riktigt uppskatta sommaren (vem försöker jag lura? Hus i Spanien? Ja tack!)


Jag måste bara dela med mig av denna UNDERBARA bild som Maken tog i helgen på kräftfisket. Handen är hans systerdotters, Emilia och i den ser ni en yttepytteliten räka. Bilden är tagen med den nya kameran (Nikon D90 - ni vet en sån som ALLA coola bloggare och jag har) och ni ser ju vilka fantastiska bilder den tar.

Hösten. Just det ja. Det som får lysa upp tillvaron är VÄNNERNA. Mitt liv är fullt av män (nåja inte män kanske -  men pojkar - familjen) och alla Makens vänner och affärsvänner, så kvinnorna dvs väninnorna behövs sannerligen i mitt liv för att väga upp vågskålen.

Igår kom Sandra, Rebecka och några av deras barn (nej de är inte ihop - de är gifta med män). Fick sålt Rasmus alla fina urvuxna kläder och andra attiraljer till Rebecka som har en nästin till nyfödd liten kille. Rena julafton för henne och hennes fina grabb.
Sandra fick en ny "hatt". (internt)

Idag har jag haft goaste Lena på besök. Vi har frossat i pizza, pratat om hennes nya kärlek och om mobiltelefoner.

Tur hon kom och avlöste mig från internet innan jag slog sönder något. Jag hade en liten uppgift jag skulle få gjort idag. Skriva ihop ett mail samt leta upp ett gäng mailadresser samt skicka mailet. Inte så avancerat.
Jodå.

Bor man på en kulle mitt ute i ingenstans där man bara kan använda sin mobil som modem för internetanslutning så kan det krångla. MYCKET.

Fick jag ett sms - loggades jag ut. Ringde det - loggades jag ut.

Mina nerver tål inget sådant.

Nu till nästa prövning. Min blogg sak flyttas. Ni fattar ju själva. Jag - Internet - iPhone - modem - koder - KATASTROF

Fortsättning följer...

5 kommentarer:

Vad har du på hjärtat?