tisdag 23 augusti 2011

Mums på en tisdag


Mat är ett stort intresse i den här familjen. Maken är den som lagar bäst sådan. Nåväl. Jag är väl inte direkt tappad bakom en vagn jag heller. ;)
Samarbetet fungerar dock bäst om man låter Maken hållas och själv tar hand om städningen därefter.

I vilket fall somhelst, så maten som presenteras här nu har jag slängt ihop. Just precis SLÄNGT IHOP, för det är banne mig inte svårare än så att tillaga mat som är sjukt god.

Skinkschnitzlar
(jag bankade ut mina lite)
Kryddade med Vitlökspulver och Allkrydda

Paneras
(vänds i mjöl, sedan i vispat ägg och till slut ströbröd)

Friteras
(Häll upp olja, värm, lägg i och AKTA DIG)
skulle du mot all förmodan hålla på att elda upp hemmet - lägg på ett lock INTE vatten ffs!

För att köttet ska hålla värmen så allt är klart samtidigt så släng in köttet i ugnen på 50 grader.

Kött är smarrigt, men inte ens jag äter det allena.

Potatis!
Jajamen. Potatisen ska skalas och kokas.

Under tiden tar du:

1 dl olivolja
1 msk vitvinsvinäger
2 vitlöksklyftor
salt
peppar
färsk basilika

Mixa ihop det

Riv:

1 dl parmesan

Värm allt utom osten
Häll i osten det sista du gör

Häll sen allt över potatisen.

Ät inte upp allt själv! Stor risk för det!

2 kommentarer:

  1. Låter riktigt gott... Ses imorrn eller??

    SvaraRadera
  2. Klart vi gör!! Så här kan jag ju inte se ut på kryssningen!

    <3

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?