onsdag 7 september 2011

Och min mor sa till mig...

... att ALLTID ha HELA och RENA underkläder när man åker hemifrån. Man vet ALDRIG vad som kan hända!

Sant, kära Mor!

Du glömde dock nämna något om att inte ha underkläder alls samt ha lite vettiga kläder när man lämnar huset.

Alexander hämtas varje dag 13.20 vid skolan. Eftersom han är stor nog, sitter jag kvar och väntar i bilen med Rasmus.
Så ock idag!

På mig, när jag lämnar hemmet, har jag min superdupermysiga skitCOOLA OnePiece (*harkel*).
Ja, jag använder den bara hemma!

Ännu bekvämare är att vara utan underkläder och låta naturen ha sin gång. Hufsatufsan ska vädras och spenorna ska få känna på jordens dragningskraft.

Osminkad, håret i en läcker truls alla Lilla My och matchande röda lackträskor.

Redo för hämtning.

I väntan på den lille prinsen lyssnar jag på RixFm och kollar FB.

Prinsen kommer, hoppar in i bilen och vi ska åka.

SKULLE.

Bilfan startar inte!!!!

Alla föräldrar har redan åkt och jag sitter i min jättesparkdräkt i en jävla SAAB som inte startar.

Alexanders lärare dyker upp. Hämtar ännu en lärare som har bil och startkablar. Det spöregnar.
Jag får assistens av en skrattande lärare som säger att jag är "inne".

Inte bara inne längre tack vare spöregnet. Ett ämne för Wet-T-shirt då ena vårtgården visar sin existens för hela skolgården. Den vita längsgående randen lämnar ingenting till fantasin. Lite mer passande på gymnasiet, högskolan eller KOMVUX. Men icke på låg- och mellanstadiet.


Bilen startade. Vi är hemma och nu funderar jag på hur jag ska ta livet av mig. Ikväll är det nämligen dessutom föräldramöte.

8 kommentarer:

  1. hahaaaa, ledsen om jag kastar ytterligare
    börda på dig,
    men antar du blev samtalsämnet i lärarrummet...
    Men du är så fin, det kan du bjuda på!

    Kram knäppgök ;-)

    SvaraRadera
  2. Underbart! Tack för att du delade med dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart!
    Nu får du väl sminka till dig och ta på riktigt fina kläder så kanske de förtränger dagens upplevelse.
    Men va tusan, man lever bara en gång och man bör ju lämna, om inte gott, så i alla fall ett intryck efter sig.
    Love you.

    SvaraRadera
  4. Hahahahahahaha!
    Hot-mama award ;D

    /finaste

    SvaraRadera
  5. Moohaaa!!! Haha gud så pinsamt kul!
    Du ser ju snygg ut ändå ju,så varför inte bjuda på sig själv?
    Tokfia! Saknar & få skratta me dig,hoppas vi får göra de igen =)
    kramkram

    SvaraRadera
  6. Du är förjävla skön! Jag har inten onepiece, men får typ sy en egen av någon gammal handduk, gardin och matta här hemma, kanske kan sy ett eget "hål" vid ena vårtgården(?) som kanske kan flytta sej allt efter som mina tuttar gör det längre och längre ner? :p
    Passar på dagis tro?

    DU är underbar älskade du, glöm inte det!

    Puss

    SvaraRadera

Vad har du på hjärtat?