fredag 1 juli 2011

✭ Lyckligt lottad

Jag är lyckligt lottad med så många fina vänner omkring mig.

Per Aspera Ad Astra (Genom svårigheter mot stjärnorna). Ja, det finns en anledning till att jag har det tatuerat mellan skuldrorna. Det är min livsfilosofi. Och jag vill tro att det är just det som gjort mig till den jag är.
Inte se bakåt med aggressioner och bitterhet utan som en livserfarenhet som gjort mig starkare och förhoppningsvis till en bättre och en mer ödmjuk människa. Precis till den jag hoppas jag är idag. Med alla fel och brister men också med förståelsen och insikten till livet. Det är iallafall .vad jag hoppas detta gett mig
Jag tror jag kan förstå de jag har omkring mig och kanske till och med hjälpa med min erfarenhet och mina små tips. Inte självgod - men dem jag värnar om, värnar jag om ordentligt! <3

Det bästa hursom är ändå att få den andre att veta att man finns när det verkligen gäller. Att det inte bara är tomma ord!

Jag är som sagt var lyckligt lottad. Just lilla jag har några sådana underbara varelser kring mig.

Ge och ta! Och faktiskt - Efter regn kommer solsken. Och dröjer regnet. ja, då vet man vilken axel man ska gråta ut mot.

Med det vill jag just idag säga - Miljarder tack Malin. Just DU betyder mycket för mig. Även om det går alldeles för långt mellan varven.


Foto: Som vanligt STULET från vederbörandes FB. Jag hade inte en tanke på kamera under våra underbara timmar tillsammans idag.

Fotot är på Malin och hennes make Dick och dotter Jennifer. *KÄRLEK*


Kärlek & Respekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad har du på hjärtat?